Alla inlägg under mars 2009

Av Terese Pettersson - 31 mars 2009 12:02

Vår nya fina barnvagn..

Sen kan ni ju ignorera mina mindre fina miner och mitt otroligt vackra hår,haha!

Man får faktiskt tillåta sig själv att se lite härkig ut när man är höggravid ;)

Magen i vecka 35,blir större och större iallafall.

Känner mig som en flodis just nu +20kg,undrar vart det slutar?

Dagarna räknas ner iallafall..38 kvar nu..


Är så trött idag,kanske har en bra förklaring också..

Staffan väckte mig vid 04 imorse..mysigt att känna honom hålla om mig med sina goarmar!

Vi låg och surrade och gossade i säkert en timme innan vi somnade om igen.

Därav blev det inte att vi tog oss upp förrän 09.20 igen *suck*

Jag som skulle kliva upp och vara pigg tidigt idag hihi!


Staffan är ute på jobbjakt så jag är ensam ett tag..hmm..vad ska man hitta på utan häst eller voffe?

Himla tomt är det iallafall..


Ska nog åka och fixa med lite prylar ..fortfarande inte gjort klart BB väskan!

Känns som om det är på tiden..


Underbart med solen som skiner! Gör mig på bra humör med ett leende på läpparna =)


See you soon!

Av Terese Pettersson - 30 mars 2009 16:26

Var ner på fyndlagret och försökte kränga lite prylers..hmm..

tror hellre att jag skulle lägga dem på majbrasan än att ta deras skambud.


Nopp la ut dem på blocket istället ,så får vi se om det är nån som nappar.

Bara att hoppas så det blir lite rensning här hemma.


Glömde berätta att vi var på kalas hos jonny och Camilla i lördags =)

Jätteskoj att träffa alla!

Fast det suger ju lite att sitta nykter då alla blir uppåt gasen efter nån timme..

Hade ju vart skoj att trycka i sig nån grogg och lite jäger hehe!

Sen dansa arslet av sig nån timme *skratt*

Får försöka dra med girlsen den dagen det är dags för lite kalas igen..

Fast just nu känns det inte sååå viktigt om man tänker på allt som komma skall.

Åkte hem vid 22 när de andra begav sig till Klingstagården,

kändes inte som the place to be, med en mage som petar rakt ut.

Började tapetsera lite smått.

Staffan dök upp full som en alika vid 01..dök raklång ner i sängen efter att han härjat runt med inredningen en stund. *pust*


Staffan har iallafall gjort en gratäng nu ,som står i ugnen just nu och luktar mums!

Jag har världens bästa hjärtegull här hemma ibland ;)


Sen blir det tvättstuga all night long! Tjohooo!

Måste ta och renbädda innan..ingen favvosyssla det heller.

Fast nån gång måste man väl rensa bland husdjuren hehe!


Ska ringa till tjejen som har pållis sen också.

Måste kolla läget och se om jag får hem honom igen eller inte.


Ross har flyttat idag också..redan tyst och tomt här hemma *snyft*

Fast han kommer ju hem igen! Kan vara skoj med lite ombyte för honom med..få hitta på lite saker.

Slippa vanka runt med en halvhandikappad matte =)


Ha det bäst!!! toodeloo!



Av Terese Pettersson - 30 mars 2009 13:19

Ohh! det är massa plusgrader ute!

Hoppas att snön tinar bort fortare än kvickt nu.

Less på allt slask och blask efter vägarna.


Imorse var vi till BM igen!

Och som vanligt såg allt kanon ut.

Lugnande att höra..

Bara 39 dagar kvar nu tills det är beräknat =)

Även fast jag håller på att gruva ihjäl mig så längtar jag ju samtidigt.


Nu ska vi åka ner till fyndlagret och försöka kränga iväg lite prylar.

Skulle vara skönt att få bort möblerna man inte använder.

Ska ju bli plats för nya..hehe!


Nej upp och röra på benen! Tjingeling!

Av Terese Pettersson - 27 mars 2009 19:06

Har varit med mammsen och pappsen hela dagen!

Sprungit runt på Birsta en sväng,mycket folk. Lite jobbigt!

Men men..hittade lite prylar iallafall.

Madrass till spjälsängen de kom ner med,lampor till barnis och lite annat krafs.


Nu har de åkt igen *snyft*

Saknar att inte kunna träffa dem när jag vill..


Ikväll har jag ingen aning om vad det blir än..

Skulle vilja börja med spacklingen och målningen iallafall.

Får se om det går att flirta lite med älsko så han hjälper mig lite ,hihi!


Grannarna har redan börjat spela musik hör jag *suck*

Spyless på dessa fester nu.

Hoppas de håller sig någorlunda lugna


Imorgonkväll ska vi också på fest,hemma hos Jonny och Camilla.

Blir nog jättetrevligt! =)

Fast jag antar att det inte lär bli sån sen kväll för våran del.

Eller...för mig iallafall ;)

Vet ju hur det blir då bubbas får alkohol innanför pannbenet..

Även fast han sagt innan att det blir lugnt, så kan det nog spåra iväg lite efter nån timme, då spriten hittat sina partynerver.

Man är ju likadan själv så..


Nej nu ska jag sätta fart på kroppen! Skulle inte vara helt fel med en powernap nu känner jag.


Ha en underbar fredagskväll!

Av Terese Pettersson - 26 mars 2009 09:32

Är just nu lite uppe i varv! Pist off!

Har hållt på hela jädra morgonen här hemma med tvätt och städning.

Så less på att hålla på som en jä*la hushållerska jämt!

Inte ens ett litet tack kan man få för att tröjorna och kalsongerna och dessa luddiga jä*la sockar ligger rena där i lådan med jämna mellanrum *morr*

Dem hamnar inte där av sig själv direkt =( Och sen fråga om jag är en surfi**a idag =O Härlig kille!

Kan man bli annat??? Kommer nog få stå här och skura golv ensam tills det är dags att kläcka ut den lilla ungen..verkar inte spela nån roll att ryggen och bäckenet värker och att magen är tung..

En sak om jag var hemma ensam på dagarna och inte han också var arbetslös,då hade jag inte sagt nåt.

Känner bara att JAG ORKAR INTE MER!!!!!

Nej nästa liv ska jag vara nåt helt annat!!


Åh! skönt! Nu har jag fått ventilera lite ;)


Ska hoppa in i duschen och göra mig i ordning.

Jag och Ross ska snart åka till Timrå en sväng och hälsa på Jenny =)

Blir trevligt! Inte träffats på ett tag..


Sen ska jag försöka ta Ross på en promenad så gott det går,antar att det inte blir nån långsväng..men det måste ju göras..

Blir ju inget bus och rus i stallet på ett tag nu.

Jobbigt att ha hund hela dagarna nu också som ska skötas..


Efter det ska jag försöka röja ur barnis lite..måste komma igång med tapetseringen. Underjobbet är sååå trist!

Staffan kallar mig panikmänniska..hmm..konstigt att man vill få hyfsat klart då??

Inom 5-7 veckor kommer ju den lilla ,och då har jag ju väldans mycket tid över till att stå och måla och slipa..


Nej får hoppas att resten av dagen blir till det bättre!


Tänker en tanke till alla som lever med en karl! *skratt*


Vinke vink!!





Av Terese Pettersson - 25 mars 2009 22:15

Idag har dagen vart bra!


Gick problemfritt när Cute skulle åka iväg också.

Lite tveksam till att kliva på den nya finkan men han gav med sig rätt snabbt ,efter att han fått lukta lite på den och all hästbabb som låg kvar från hästen som åkt i den alldeles innan hihi!

Han är duktig mitt hjärta!

Imorgon skulle de antagligen åka till Timrå och provrida lite *spännande*


Har vart på Birsta en sväng idag.

Hittade tapeter på rea på Bauhouse =) Får bli blått i barnis..blir fint med grejerna som ska upp på väggarna , spjälsängen och resten av mina blivande vita möbler.

Hittat lite söta lampor på IKEA också.

Kommer bli kanonsött då det är klart! Man tycker ju att det skulle kunna bli lite pojkigt med blått men neeej se du! Inte då jag är klar hihi!


Nu kom bubbas hem igen, så nu ska jag äta kvällsfika och gossa sönder honom en stund! *myyyys*


Natti natti!


Av Terese Pettersson - 25 mars 2009 11:56

Mitten på veckan igen då..skrämmande vad dagarna gå nu.

Bara 44 dagar kvar till beräknat =)


Igår var vi på sista träffen med alla blivande föräldrar. Trist!

Hade gärna gått några gånger till..


Sen bar det iväg till IKEA en sväng.

Köpte stereobänken som jag velat ha ett tag nu,fast vi fick modifiera om den lite och såga och ha oss, hihi!

Tog ett tag innan den hamnade på väggen,men nu sitter den där!

Ska bara dras lite kablar och sånt skoj..ormbo av sladdar överallt *Urk*

Allt borde vara trådlöst tycker jag ;)


Sen är det bara resten kvar då som saknas här i vårt hem..

* Sänggavel och sängbord till sovis

* Skötbord

* Spegel från Ikea till sovis

* Väggprydnader typ

* Lite bebbegrejer

* Tapeter!!!


Ja jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till..


Nej nu ska jag åka till stallet och packa lite åt hjärtat.

Hon kommer och hämtar honom vid 17.00

Hoppas han sköter sig nu då vid lastningen hihi!

Brukar aldrig vara nåt problem,så därför ska han väl jävlas nu då ;)


Hoppas solen fortsätter att skina ett tag till! Härligt!!


Av Terese Pettersson - 24 mars 2009 15:24

Känner mig bara helt enkelt lycklig idag!

Solen skiner och jag har så mycket att se fram emot =)

Skönt med såna här dagar ibland också..behöver jag!


Ska iväg nu på föräldraträff och sen bär det iväg på IKEA en sväng..dags att inhandla stereohylla *äntligen*


Kram på er !

*Du och jag!*


Ovido - Quiz & Flashcards