Alla inlägg under oktober 2008

Av Terese Pettersson - 22 oktober 2008 20:02

Urk! Sitter här som en zombie och gäspar.

Har inte gjort särskilt ansträngande saker under dagen men men..

Var in på stan en sväng och shoppade lite till.

Hittade två tjocktröjor till och en jättefin bh =)


Skulle egentligen åka ner till min kära Andréa ikväll och bara sitta och skvallra,men jag orkar inte nu.

Dessutom hade hon precis kommit hem från jobbet och var lika trött som mig ;)

Får se om det blir imorgon istället kanske..skärpning på oss!


Pratade precis med Staffan.

Hade planerat att spendera helgen tillsammans med honom och hitta på massa skoj men men...som vanligt är det ett jäkla flängande med crossen *mutter mutter*

Jätteskoj att han gör nåt men..

Och man vill ju inte vara en surkärring som sitter och gnäller heller.

Klart karln ska få ha skoj!

Kan väl inte påstå att jag någonsin varit sån heller direkt,men just nu är jag lite butterkaka *skratt*

Tycker man kan fråga sin kärlek ibland ,om vad den andra tänkt och vill hitta på innan man bestämmer massa.

Men det kanske bara är jag som tänker så? eller?

Jaja..shit happends!


Nej nu ska jag ner och kika på Bönderna på tv.

Tycker det spårat ur lite..


Bay bay!


Av Terese Pettersson - 22 oktober 2008 09:01

Då var det dags för en ny dag igen då!

Vaknade klockan ca 07.00,käkade lite frukost med mammsen.

Så nu ska jag snart åka in till la stada igen =)

Ska inhandla ett fint fotoalbum som jag tänkt sätta in massa gamla kort från min uppväxt i.

Kul att ha kvar,tänkte tigga lite kort från farmor och farfar också..de hade såå underbara kort!


Nej skriver lite mera senare,då dagen avverkats lite =)



Av Terese Pettersson - 21 oktober 2008 17:18

Hola Bandola!


Jahapp! då har man nyss gjort kycklingpaj och ätit med mor och far *mums*

Dagen har rusat iväg..jag och lilla mamsen har gjort stan idag och shoppat lite.

Jag hittade ännu en tjocktröja,man måste ju gardera sig inför vintern ;)

Den var väldigt fin iallafall,och grön! fatta jag kan faktiskt använda fler färger på tröjor än svart,grått och brunt hihi!

Hittade även två par söta örhängen ,de är min stora last tror jag. Örhängen!

Bling bling ,I love!


Nej funderar på att vila en halvtimme innan man ska sätta sig i bilen igen.

Ska ta mig en liten tripp till min farmor och farfar,då blir de nog glad skulle jag tro =)

Får se om jag även hinner ta en sväng förbi moster,har inte träffat henne på säkert ett år!! *skäms*

Ska nog försöka tjata med mig mor och far också.


Hmm..när fasen ska jag hinna med allt jag tänkt göra här uppe?

Får bli en stökresa upp igen väldigt snart!

Funderar på att åka hem på torsdag,saknar inte Sundsvall direkt men jag saknar mitt goss hihi!


Ta hand om er!


Massa kramar!



Av Terese Pettersson - 20 oktober 2008 20:13

Hejsan hoppsan!


Tjohoo! Då tog man kärran och drog uppövers igen då.

Känns sååå otrooooligt skönt att vara hemma här i Örnsköldsvik igen.

Lugnet verkligen tar över hela kroppen =)

Sitter här hos min mor och far och kikar lite på datorn,kul att få surfa lite igen..har ju ingen dator i nya lägan för tillfället.

Måste fixas inom en snar framtid!!


Undrar hur många dagar jag stannar nu då? Tänkte försöka hinna med att träffa lite vänner och familj.

Man har ju aldrig tid för alla tyvärr,helgerna rusar ju iväg då man väl kommer hem =(

Nu när farfar är dålig och hängig ,så vill jag ju spendera lite tid med dem också.*snyft*

Önskar att Staffan också kunde följa med..

Måste ju medge att jag redan saknar honom hårt mycket även fast det bara gått en dag snart *skratt*

Men men ..det är ju sån jag är hihi!

Har så otroligt svårt att vara ifrån den jag älskar,vill helst ligga kind emot kind 24 timmar om dygnet ;)

Fast man behöver vara ifrån varandra ibland och få sakna lite,man uppskattar varandra så mycket sen då man träffas igen.

Och det bara bränner i kroppen och med en massa kittel i magen igen *myyyys*


Nej nu ska jag kika vidare!


har inte lagt upp nå bilder på ett tag men..de kommer när jag fått in min dator igen =)


Puss och kram alla mysisar!

Av Terese Pettersson - 12 oktober 2008 09:27

Gudes vad trött jag är nu!

Har stressat och flyttat som tokar..blä nu blir det inge mer flyttning på ett tag..

Tycker jag fått rätt bra ordning redan i lägan,det går undan då Tess sätter fart *skratt*

Staffan var förvånad i morse då han klev upp..han tyckte det såg ut som om vi hunnit bott där i flera dagar redan =P


Nu har jag varit uppe i Sörnacksta och släppt ut odjur,är så mysigt att komma till stallet på morgonen.

Är en speciell stämning..hästarna "pratar" och visar hur glada de är för att man kommer.

Antagligen för att man kommer med den goda maten men..hihi!


Så nu ska man göra sig i ordning och krafsa med Staffan ut på äventyr på Birsta =) Roligt! *shoppa shoppa*


Hoppas ni haft en underbar helg!


Kraaaam!

Av Terese Pettersson - 10 oktober 2008 17:37

Jahapp då sitter man här alldeles lonely igen då =(

Staffan fick åka till Umeå inatt och jobba,typiskt!

Vi som ska börja flytta imorgon oxå..känner mig lite stressad faktiskt.

Jaja ,jag får väl köra lite prylar medans bubbas får sova då..inte värre än så!


Har ingen aning vad jag ska hitta på nu,funderar på att åka lite bil ut till birsta en snabbis. Kika lite! Fast de stänger ju snart..hmm..

Kanske tar mig en sväng upp och hälsar på min protta istället *sakna*


Tänker sitta och dega framför tv:n resten av kvällen iallafall,är trött och sliten i kroppen så det passar mig utmärkt ;)

Blir väl lite familjeprogram hihi!


Ta och mys riktigt ikväll!


Bay bay leverpay!


Av Terese Pettersson - 9 oktober 2008 22:21

Åh nu vill jag börja köra saker till lägan hihi!

Längtar tills vi kommit i ordning =P


Om ni undrar varför jag inte svarat på min mobil alla underbara,

 så har jag haft massa strul med mottagningar m.m

Jaja nu funkar det iallafall *jippie*


Sitter här framför datorn inkurad i ett täcke och fryser *burr*

Är så less på att vara ständigt som en isbit =(

Kommer ju frysa ihjäl i vinter,fy vad jag gruvar mig hihi!


Staffan jobbar fortfarande natten,surt surt sa räven..men men han får ju in några extra slantar iallafall.

Jag fullkomligt hatar att sova ensam!!!

Dessutom håller Dutches mig vaken på nätterna med sitt grova jamande om att bli utsläpp..sen hoppar han på handtaget när han vill in så man håller ju på att göra i brallan! *skratt*

Dumma djur! Fast de är ju föööör goa oxå då de ligger och myser med en innan man somnar.

Känns skönt att det gått bra att vara nära dem iallafall..har haft jättesvårt för burmakatter sav nån anledning *konstigt*

Vi fick en liten burmapojke av min fd. svärmor för ja kanske..sju år sedan som hette Dennis.

Helt underbar liten beige kisse ,med tassar som dasslock.

Man hörde honom på långa vägar då han kom trippandes över golvet hihi!

Tyvärr fick jag lämna tillbaka honom redan efter två veckor då jag höll på att snora och nysa ihjäl mig =(

Har väl gått hyfsat bra med de fyra andra kissar vi hade men..de har ju varit bondkatter.

De har väl ett annat sorts fettlager under pälsen kanske??


Jaja shit the same!


Helena! Jag har en hemlis jag ska berätta för dig ;) Hehe!

Kommer tyvärr inte hinna med att träffas nåt i helgen eller början av nästa vecka =( Har fullt upp med flytten antar jag..men sen då jäklar!! Hihi!

I Need You Babe! *skratt*


Nej nu ska jag gå in och göra adressändring! Kanske är på tiden vad vet jag!


Natti natt alla sömntutor!

Dröm söta drömmar!


*vinke vink*

Av Terese Pettersson - 6 oktober 2008 22:55

Nu har jag verkligen flyttat ner på nedervåningen hos Lotte ett tag!

Det kryllar av getingar där uppe på våningen ovanför =O

Har säkert tagit ihjäl 50 stycken sen igår,vad gör man?

De kommer ut ur hålen i trätaket..måste vara ett jättebo på vinden.

Måste försöka ringa anticimex i morgon eller nån,så här kan det ju inte fortsätta. *hjälp*


Staffan jobbar natten heeeela veckan också,så jag får så gott sussa ensam.

Så trist då man är van att somna bredvid sin älskling.

Känns så ensamt just nu.


Blev ingen mercedes för oss igår iallafall,slutade med att vi inhandlade oss en audi istället..jaja..får bli en merca inom en rimlig framtid hihi!

Antar att den här går helt utmärkt att åka i ett tag också.

Känns så jäkla skönt att kunna ta sig nånstans igen =)


Idag körde jag även min saab på skrotis *snyft*

Konstigt att man kan ha känslor för en bil..men det kanske är minnena från tiden man haft den som sitter fast? Antar det..


Var så skönt att komma hem till Övik igår,saknar hemma så mycket!!

Synd att jag inte hann med mer än att köpa bil och käka mammas köttfärsbiffar *mums*

 Finns det nå godare än att mosa ihop biffar,pärer och hemlagad

 vinbärsgéle??


Nej nu ska jag gå ner och kika färdigt på Harry Potter hihi!

Jag älskar barnfilmer och sånt.

Vill helst att det ska vara tecknat på när jag kliver upp på helgen och äter frukost och så där.

Det var liksom standard förr,typ timon och pumba =)

Men Staffan är ju värste Discoveryfreaket *suck*

Less på alla dokumentärer nu hihi!


 Nej natti natt på er alla stjärnor där ute!


*Vinke vink*


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards