Alla inlägg under september 2008

Av Terese Pettersson - 28 september 2008 14:42

Hej hopp i lingonskogen!


Idag händer det grejer!!

Husköparna håller på att flytta in sina saker i källaren och vi håller på att packa ihop alla vår saker.

Trodde inte vi hade så mycket eftersom vi varit på tippen ett x antal gånger,men men...

Flyttar antagligen ut på onsdag!! Får flytta in i vår nya läga till helgen.

Så det blir till att vi får bo hemma hos min älskade Lotte några dagar tills allt ordnat sig.

 Hon är min egna ängel,hon finns alltid där då jag behöver henne.

Kan inte ha en bättre vän,är så glad över att hon finns i mitt liv!

Ikväll ska vi dit och käka smörgås med färska räkor,rom och creme fraiche och massa mums =) *gott*


Nu ska jag fortsätta greja!


Pusss!!!


Av Terese Pettersson - 27 september 2008 13:59

Saknar dig hjärtat mitt!

Vill inget annat just nu är att få sitta upp på din rygg..

Matte älskar dig!





Av Terese Pettersson - 27 september 2008 13:16

Hejsan svejsan i blåbärspajen!


Nu har vi nyss haft våra köpare på huset här *wiiee*

Verkar som om affären går i lås, gud vad skoj!!!

Jag längtar tills vi får flytta till nytt boende igen,det är lite mysigt att få packa upp på ett nytt ställe.

Fast det är ju en hel del jobb oxå med en flytt,men det struntar jag i den här gången..känner mig bara lycklig =P

Lite panik att få in handpenningen på en läga vi kikat på,fler intresserade, gahhh!Måste få in den ikväll eller imorgon annars missar vi den nog.

Besvärligt läge =/


Staffan är ute med grabbarna och åker cykel,lika bra att han passar på innan flytt och städning m.m sätter igång.


Vet inte om vi ska gå på Railway ikväll ,och kika på Small Town Pimps sista spelning tillsammans *snyft*

Så jäkla skönt band,jaja vi har ju några skivor så vi klarar oss..

Själv så ska jag gå nykter som en nötkärna=( Trist! Vill också dricka grogg och bli knäpp i knoppen och skämma ut mig *skratt*

Kommer kännas konstigt att komma ut nykter bland folk då bubbas dricker..vi brukar ju kunna det där med att parta till det tillsammans hehe!

Brukar kunna sluta med kaos eftersom ingen av oss är bättre än den andre ;) Äventyr med Tess och Staffan!

Ja men vi kommer ju att ha all tid i världen sedan till en massa skoj!Vi hinner nog..

Är väl på tiden att det lugnr ner sig lite.


Gud vad jag älskar min pojke!

Är så tacksam över att han kommit in i mitt liv,han är verkligen min själsfrände,min allra bästa vän och min allra största kärlek!


*forever and ever*





Av Terese Pettersson - 26 september 2008 11:05

Helt underbar låt från en tjej med en underbar röst



Av Terese Pettersson - 26 september 2008 10:55

Mitt liv i ett nötskal då det är många tunga kilon på mina axlar..


Everyday I fight a war against the mirror
I can't take the person staring back at me
I'm a hazard to myself

Don't let me get me
I'm my own worst enemy
It's bad when you annoy yourself, so irritating
Don't wanna be my friend no more
I wanna be somebody else

Av Terese Pettersson - 25 september 2008 20:38

tjohopp i galoschen!


Ligger här som en gammal nucka i 95 års ålder..kan ju inte påstå att jag just nu verkar ha en 26-årings kropp.

Kan ju verkligen säga att det känns att jag varit och tränat ryggen.

Kan ju fasen inte ens gå på la stada en halvtimme utan att det känns som om jag blivit överkörd av en dumper med ett stort lass med matjord på!

Less på det här nu *snyft*


Idag har jag börjat att packa lite kartonger,hoppas att allt blir okej nu då med affären.

Me very happy isåfall kan jag säga!


Staffan är hos Jonny och Camilla och dricker kaffe,hade velat följa med jag också men..har en del att stå i.

Blir lite vrång då han drar iväg då vi har så förbannat mycket att göra!!

Jaja det är väl inte lönt att tjafsa,det går ju bara in det som vill gå in iallafall ;)


Bubben var sååå snäll idag,jag fick världens goaste stickade tröja av honom.

Dock valde jag själv såklart hihi!

Han skämmer bort mig ibland..


Nej som vanligt väntar blocket! Man måste vara snabb då fynden dyker upp,har inte hittat några än men..dekommer väl!


Natti natti alla sömntroll!


Av Terese Pettersson - 23 september 2008 18:03

Tjohoo vad skönt att träningen börjar komma igång på allvar,fått våra inviduella övningar idag =)

Jag ser starkt positivt på framtiden! Haha!

Kommer vara stark som en ja jag vet inte vad i ryggen om några veckor ;)


Ikväll antar jag att det inte händer särskilt mycket,lite trist!

Känner mig så rastlös för tillfället,vill inte bara sitta hemma och häcka.

Kanske börjar packa ner lite grejer i kartonger.

Typ sånt jag inte behöver ha framme.

Känns underbart att vi inte har så mycket prylar kvar om vi flyttar snart.

Har ju kastats en hel del på tippen om man säger så haha!


Känner mig på lite irriterat humör ikväll,behövs inte mycket för att humöret ska bära iväg.

Fast är man i närheten av mig då man vet att humöret inte ligger på topp,så får man faktiskt ta den smällen ;) självförvållat hehe!


Imorgon är det halvdag på ryggis *skönt*

 Får se om jag får nån idé och åker hem till övik på torsdag,längtar hem så jag håller på att dö.

Mår så pissigt när jag inte varit hemma på ett tag ju..jaja..


Nu ska jag ta en sväng ut på blocket för att kolla cars!


 Idag har jag vart tacksam för:


 * Solen som sken på mig under promenaden

 * Märta även idag,som lyssnat.

 * Att jag vågat öppna mig


Ha en underbar kväll!

Av Terese Pettersson - 22 september 2008 21:25

Ikväll börjar jag med min tacksamhetsdagbok..


Saker jag känner mig tacksam över och som fått mig att må bättre,

från dagen som gått.


 * Att jag fått skratta och glömma allt jobbigt för en stund

 * Att fått prata och skvallra lite med Märta *skön tjej*

 * Att min kärlek kramade om mig då allt kändes för svårt ett tag.

 * Att jag pratat med min mamma


nu blevdet torka!


Vinke vink!






Ovido - Quiz & Flashcards