Alla inlägg under december 2008

Av Terese Pettersson - 31 december 2008 15:20

Passar på att önska alla ett gott nytt år nu redan!

Antagligen är man ju lite upptagen med annat resten av kvällen =)


Har precis kommit hem från stallet.

Skönt ute med plusgrader,så jag har grejat på och påsat hö och massa annat. *Duttig flicka*


Staffan har varit ute ända sedan 11 och åkt cykel, så nu sitter jag bara och väntar på att höra ytterdörren öppnas.


Sen ska vi göra hemmagjord pizza *mums*

Evigheter sedan jag åt det!

Hände rätt ofta förut i tiden..mycket smaskigare än köpt pizza ju.

Sen får vi se vad som händer.

Kanske åker ut till Nathalie och Johannes =)


Hoppas att ni alla får en underbart rolig kväll iallafall!!

Passa er för att dricka direkt ur skumpan hihi!


Ses nästa år!

Av Terese Pettersson - 30 december 2008 17:09

Nu är det inte alls länge kvar..

Imorgon är det sista dagen på 2008!

Vi vet fortfarande inte vad vi ska hitta på..hmm..

Har väl inte direkt engagerat oss heller kanske ;)

Är uppbjudna till Hassela iallafall,så vi får väl se vad som händer?!

Hade varit trevligt att åka dit också..


Annars funderar vi på att laga nån goood mat och sedan åka upp på norra och kika på raketer på tolvslaget,inte helt fel att tillbringa kvällen med sin älskling =)

Fast det slutar säkert annorlunda hihi!

Vi har taggat ner så fruktansvärt sedan magen började växa ;)

Man vill ju inte sprätta omkring på krogen heller med en bebismage som alla fulla dumma människor ska ramla in i och allt trams.


Idag har jag och Staffan varit ut på Birsta en sväng.

Var alldeles för mycket folk för att vi ens skulle orka gå in =(

Så det blev bara biltema och Babyproffsen sen hemåt igen.


Ska åka iväg till stallet nu och greja medans Staffan åker till garaget.

Cute har fått nya skor idag så nu är man en tusenlapp fattigare igen.

Trist att det ska vara så dyrt att ha häst men men..


Nej! away we goooo! Vinke vink!


Av Terese Pettersson - 29 december 2008 18:34

Har precis kommit hem till värmen igen.

Varit i stallet i tre timmar och det känns inte som årets varmaste dag direkt ;)

Jag ochCute har varit ute på promenad också.

Han var sååååå jättepigg! Har fått se undersidan på hans mage några gånger under turen.

Var väldigt lattjolajban att stå på bakbenen och gny tyckte han *skratt*


Sen efter att allt stallgöra vara klart följde jag med Pia och hämtade hö.


Nu väntar jag på att min kära Staffan ska komma hem och göra mig sällskap.

Vi har lite beslutsångest över vad det ska bli till middag =/

Inte det lättaste ju hihi!


Ska ta en liten promenix med vovvelovve senare.

Då blir han glad (gladare än vanligt)

Han måste vara den gladaste hunden jag stött på någongång,han älskar precis allt och alla.

Ett riktigt energiknippe med ett väldigt varmt hjärta.

Mattes andra gosegull!


Nu kommer bubben!


Vinke vink!


Av Terese Pettersson - 29 december 2008 14:02

Bara två dagar kvar nu till det slår om till 2009!

Fattar inte hur tiden kan gå så snabbt..

Hänger inte riktigt med tror jag.


Har ju hunnit hända en hel del det här sista året.

Skador och grejer,flyttat och flyttat och även lyckats få till en bulle i ugnen ;)

Har varit ett hektiskt år åt båda hållen.

Har varit mycket positivt och negativt..


Nästa år kommer förhoppningsvis bli till det bättre!


Igår efter att jag äntligen lyckats ta mig upp,så åkte jag och Ross till Sörnacksta och hämtade upp Lotte.

Tog oss en promenad över Klingstatjärn och skulle kika på grabbar som åkte runt runt på Crossar.

Men vi var så sena så de flesta hade dragit hihi!

Vi fick oss ju en skön stund i friskluften iallafall ;)


Sen mös vi på ett tag inne i värmen innan jag begav mig hemåt.


Bubben var klar med maten precis,så vi käkade och satte oss för att slappa resten av kvällen.


Idag har Staffan äntligen tagit sig tid för att sätta upp alla taklampor som skulle upp hihi!

Han var väl less på en hormonrubbad flickvän som skvätter tårar åt alla håll för minsta lilla *skratt*

Jag kan inte vara lätt att leva med nu, huga! ;)


Julprylarna har även åkt ner i sina kartonger, och hamnat nere i förrådet tills nästa år.

Så nu är det röda myset borta..vill ha bort det direkt efter julafton är slut typ,då är liksom julen över *finito*


Nu ska jag lasta på mig ett ton kläder och åka upp till stallet och promenera med pållis.


På med mössan och ut och rör på er! Hihi!


Vinke vink!




Av Terese Pettersson - 27 december 2008 22:04

Tjohoo!


Här sitter jag i mina supersexiga långkalsipper och skriver ner lite skit.

Bubben sitter framför Xboxen och spelar som en dåre.

En av julisarna han fick av mig var ett nytt spel,så nu är han helt inne i det. Haha! Sötproppen!


Idag har jag varit ute med mitt gosehjärta och promenerat.

Det var en glad häst som gick på andra sidan repet.

Gick och gnydde och hade sig hela vägen ner på byn.

Jag är en lycklig matte då han är lycklig =)


Sen handlade jag lite och lagade till gomat åt kärleken.

Hemmgjord pärgratta och kött med rödvinssås.

Dock pulversås men what a fuck! =) Den funkar ju!

Blev en glad överraskning då han dök hem efter jobbet och massa garagepyssel.


Snart ska jag klä på mig och dra med älsko för att gå ut och gå med vovven,tur att det finns en pausknapp ;)


Förut när vi satt i soffan såg man lilla skrutten böka på inne i magen hihi!

Syntes hur tydligt som helst då hon sparkade och rumlade runt.

Helt sjuk känsla verkligen!

Har fortfarande svårt att inse att jag ska bli mamma!! UjUj!

Längtar nu tills hon är här hos oss =)


Nej upp och hoppa!


Ta det lugnt ikväll! Lördagskvällar brukar kunna ställa till det ;)


Vinke vink!

Av Terese Pettersson - 26 december 2008 21:43

Jahapp! Det känns alltid lika tomt varje år då julen är över..

Man tappar all julkänsla över en natt.


Har haft en väldigt trevlig jul med släkten iallafall.

Var glad över att farfar piggat på sig lite, så att han fått komma hem från sjukhuset igen.

Men han är inte sig själv längre..han har åldrats så hemskt bara sista månaden.

Känner mig så ledsen =(


Staffan och jag har kommit hem till sundsvll igen iallafall.

Hade jag fått välja hade jag stannat kvar ett tag till men men...staffan ska jobba imorgon och jag har ju lille pållen som ska motioneras =)

Får se om det blir en uppresa över nyår eller om vi stannar kvar här nere?..


Nej nu ska jag äta! Bubben kommer med sallad *mums*

Sen middag men vad gör man hihi!


Fortsätter sen...


Puss!


Av Terese Pettersson - 22 december 2008 11:32

Dan före dan före doppardan är här!

Förhoppningsvis får jag tillbaka min biiil ikväll eller imorgon fm.

Känns underbart!


Idag ska jag ta och bege mig med hjälp av bussen ner till la stada,

sista klapparna ska inhandlas innan jag ger mig helt och bara slappnar av inför julen.


Åker nog hem med bubben då han slutar,fast han ska kapa lite av håret först.

Mitt gosnyggo ska bli ännu snyggare hihi!


Min julklapp står under granen nu..inga ledtrådar får jag heller..

Får klämma och känna lite då hehe!

Tror jag ska försöka hitta nåt mer åt honom också.

Han fick ju en i förskott i förrgår så nu är det ju en mindre.


Jisses vad det började snöa igår!

Åkte upp till stallet och grejade.

Hade tänkt ta en mysig promis med min älskade prutt men men..

Eftersom han inte har några snösulor för tillfället så bildas det ju styltor under fötterna på en gång =(

Men snart kommer hovis ,så sen är det bara att vandra på i vilket väder det än är *tjohoo*


Sen slappade vi ner oss i Lottes soffa en stund,

hämtade och lämnade julisar.

Så nu vill jag bara slita upp papperet och kolla lite hihi!


Nej nu måste jag göra ett ryck! Ska ut med vovvelovve också!


Puss!

Av Terese Pettersson - 21 december 2008 13:35

En röst som ger rysningar...


Ovido - Quiz & Flashcards