Alla inlägg under februari 2009

Av Terese Pettersson - 27 februari 2009 12:29

Klev upp 06.30 imorse och "sprang" ner till tvättis.

Skönt att ha tvätten klar tills man kommer hem igen.

Staffan sa igår kväll att han också skulle hjälpa till så snällt hehe!

Men..njaa..blev inte mycket liv under hans täcke då klockan ringde ;)


Ska åka till övik om en timme ungefär =D

Me happy! Längesedan jag var hem nu!


Har varit några ärenden nu, och gjort bort stallet.

Ska bara åka bort till Peter och lämna Ross.

Skönt att Jossan förbarmade sig över honom i helgen *tack tack*

Då vet man att han har det bra också..


Fortfarande inget svar på pållis heller..

Hoppas folk sitter och glooor på blocket i helgen.

Blir bara less på allt tok man får till svar..skulle aldrig skicka iväg honom som sällskapshäst eller dylikt.

Nej ,han måste hamna hos nån med lite tid och intresse.


Nu måste jag sätta fart på benen!


Ha en underbar fredag!!




Av Terese Pettersson - 25 februari 2009 23:17

Snart slut på denna månad också..dags att lägga alla slantar på räkningar,hyror m.m

Blev ju inte bättre av att jag glömt att ringa tandis och boka av min tid..

Måste gå dit imorgonbitti och laga den där sabla onda vita saken =(

Blir lite tajt denna månad eftersom jag inte fått iväg pållen som beräknat.


Fått svar från en tjej i Karlstad som söker häst inför sommaren och tävlingssäsongen *hoppas*


Har åkt runt på ridhusen idag och lappat,hopps nån kanske ser dem.


Känner mig som en vandrande flodhäst ikväll.

Magen börjar onekligen växa..känner mig klumpig vad jag än tar mig för.

Låter som en tjock farbror som ska ta sig ur sin lilla kaninbur till bil hihi!

Pustar och stånkar ;)


Till helgen blir det Övik iallafall om allt går som det ska.

Farfar fyller 85 år så det ska firas med lite kalas.

Staffan ska kanske ut och åka cykel med Martin också om vädret vill hålla i sig.

Själv så ska jag bara ta det lugnt och slappa,kanske hälsa på nån tjejkompis.

Vet inte om mammsen är ledig,annars blir det väl tid med henne och pappa antar jag.


Nej nu ska jag hoppa in i duschen! Älskar att sitta i varmvattnet länge!

Minns hur pappa höll på bli tokig på mig då jag bodde hemma =P

Kunde somna sittande i duschen och bara mysa ,tills man hörde den där lite bestämda rösten utanför dörren påeka att det kanske vara dags att kliva ur hehe! Antar att räkningarna sjönk en del sen jag flyttade.


Susse lull och natti natt!


Av Terese Pettersson - 24 februari 2009 18:49

Tjohoo!


Idag har dagen gått så fort..

Den började ju inte särskilt bra med pållen och allt.


Ringde Helena som satt och köade nere på Shell för att få gratis soppa tankad i bilen.

Slängde på mig jacka och skor,satte mig i bilen och provade lyckan jag med.

Jojo, jag fick allt 52 liter gratis bensin rakt ner i tanken.

Behövde inte ens kliva ur bilen hehe!

Borde vara såna där gratisdagar fler gånger.

Kom väldigt lägligt nu när man är fattiglapp,så nåt positivt har ju hänt idag.


Var upp och longerade lilleman innan middagen också.

Skrattade åt honom då han tog jämfotaskutt ut i skaren =)

Lyssnade bra idag.

Började tugga snabbt då jag backade honom också.


Staffan har precis dragit iväg till Garaget i Töva.

Skulle lacka nå delar till bilen.


Själv ska jag nog bara sitta hemma och fisa i soffan.

Orkar inte ta mig för nåt tror jag.

Behöver nog vila upp mig lite antar jag.


Imorgon ska jag åka runt och sätta upp annonslappar på ridhusen här i stan.

Hoppas på gensvar =)


Ha en så bra kväll som det bara går!!

Av Terese Pettersson - 24 februari 2009 10:18

Jaha! Vad förväntade jag mig egentligen?

Tjejen som skulle ha min älskade pålle ringde för ett tag sedan.

Skulle nu inte kunna ta honom pga att hennes karl blivit sjuk i hjärnhinneinflammation.

Hmm..är det sant så är det ju inte roligt,men nja jag vet inte vad man ska tro om folk ibland..

Eftersom hon inte sa något i stil med att..jag kan höra av mig om nån vecka så får vi se hur allt ser ut..så tror jag nog hon fick kalla fötter och kände att det var för mycket för henne.

Är ju inte barra och ha egen pålle..kanske var lika bra det som skedde..


Hoppas nu för fullt att nån kommer höra av sig under en snar framtid.

Annars måste jag ju sätta ut en säljesannons på mitt gohjärta =(

GÖR ONT!!!


Nu ska jag ta och ringa Helena och sen åka till stallet,måste ta och motionera honom lite.


Ha en underbar dag!

Av Terese Pettersson - 23 februari 2009 10:22

Då har man precis kommit hem från BM igen.

Tagit blodvärden och mätt magen och sånt skoj =)

Växt på precis som det ska,så nu är man lugn igen ett tag.

Hjärtat pumpade på starkt och fint =)

Känns konstigt att höra sitt eget barns hjärtslag inne i magen.

Har inte fattat att det är en liten människa där inne riktigt,känns overkligt!


Ska snart ta och gå ut igen,ska åka och tvätta bilen tror jag.

'Behövs verkligen både ut och invändigt.

Tänker försöka sälja iväg den så snart som möjligt.

Blir inge mer Audi för min del,sämsta bil jag haft hittills.

Fast smaken är som baken ;)


Nej blir nog bäst med en gammal hederlig 745 hihi!

Bra med utrymme och billiga reservdelar,dessutom kan nästan vem som helst skruva i dem *billigt billigt*

Kanske inte den mest bränslesnåla men men..desto billigare att äga


Förresten det blev en Caddy igår

Fy fasen vilken bra familjebil!! ;)

Frågade hur han hade tänkt lägga upp det ifall jag är borta och han måste iväg med hund,barnvagn och bebis??

Men sååå kunde man ju inte tänka =P

Jaja, huvudsaken är ju att den går billigt och kan frakta en cross *mutter*


Dagarna räknas ner till pållis åker också *snyft*

Jaja.. ett år går fort!

Gick igenom prylarna i stallet igår..blir tokig då det försvinner grejer =(

Ska det vara så svårt att hänga tillbaka saker på samma ställe om man använt dem?? *Köpa nytt,köpa nytt*


Nej ta vara på dagen!!


 Kramen!!



Av Terese Pettersson - 22 februari 2009 10:23

Idag står det still i huvudet på hur jag ska lägga upp dagen.

Ska jag ta och åka och gå med pålle först ,eller ska jag ta Birsta och hööks kanske?? Mmmm..livsviktiga frågor idag hihi!


Vaknade typ 04 i morse! Dock hade jag ju hunnit varit upp tidigare och besökt huset men men..

Kände en väldigt gosesjuk Staffan krypa upp tätt intill,och han var pigg som en nötkärna.

Så efter massa mysigt goss och massa surrande i över en timme å somnade vi om.

Vaknade inte förrän klockan var 09 igen.

Käkade frukost ,sen åkte Staffan och Jonny till Kälarne.

Nån Caddy som bubbas är sugen på ,som jag antar kommer stå här ute på parkeringen inom nån timme ;)


Igår var vi ut till Jonny och Camilla och grattade lille Arvid på födelsedagen.

Mycket trevligt! =)

Sedan åkte vi till blågul och käkade ,efter massa snurrande i bilen med beslutssvårigheter.

Tänkte äta på Biteline men där såg det onekligen fullt ut tyvärr.

Fick bli en sallad istället då.


Sedan åkte jag hem och drog på mig täckbyxor och åkte till stallet.

Glada pållar som väntade på kvällsmaten =)


Svängde in hos Lotte på vägen hem.

De hade tagit nån grogg efter skoterkul på skotertur.

Så Staffan fick hälla i sig några skvättar också innan det vara dags att bege sig hemöver igen.

Hoppas att vi har råd att ha varsin skoter nästa år.

Behöver ju inte vara nån ny skinande pärla direkt,dock kanske med en sen 9:a eller 0:a framför iallafall i årsmodellen haha!

Vill inte ha nån gammal TNT eller liknande att frakta arslet på iallafall.

Har för mycket minnen av såna maskiner,dock väldigt roliga också..

Övik in the late 90:s ;) Kul kul!

Har svårt att glömma Martin och hans silvertejpade ruta *skratt*


Får se hur det blir..om det blir något motordrivet för mig överhuvudtaget första året som mamma??

Annars lutar det ju solklart åt encykel =)

Staffan längtar tills vi kan ut och åka tillsammans hihi!

Självklart ska lilla fisen ha en med den dagen balansen infunnit sig ;)

Antar att det får börjas med en liten fyrbuling..

Själv skulle jag gärna vilja ha en Gasgas som är lite lägre för mina dvärgben.

Jaja..fantasier än så länge ;)

Man ska ju ha råd med pållis också..synd att allt skoj är så sabla dyrt =(

Dessutom ska ryggen palla med alla mina idéer också..hmm..


Nej nu ska jag sluta skriva och sprätta upp och möta dagens "äventyr"


Passa på att njuta av snön hehe! Snart är den borta!






Av Terese Pettersson - 21 februari 2009 11:25

Att det kan vara så underbart skönt att sova ibland??

Skulle kunna sova bort hela dagen, men det vore ju rätt talanglöst.

Inatt har jag varit upp två gånger på dass =(

Dessutom har jag drömt så konstigt..

Inte haft en hel natts sömn på evigheter tror jag hihi!

Blir inte bättre av att jag har en vilde i magen som verkar tycka att det där med sömn är överreklamerat ;)

Fick in en riktig pärla på revbenet vid frukosten i morse,shit! Hon börjar bli stark den rackaren!!

Hoppas inte sömnvanorna och att livligheten är fullt lika vilda då hon behagar komma ut hehe! Då får jag det jag gör minsann..

Fast vad ska man förvänta sig från en blandning Gärdegran/Pettersson? ;)


Nu sitter Ross med sina klotögon och funderar varför matte är så sabla trist för..han väntar på de magiska orden..ÅKA TILL STALLET!!

Då håller han på att hoppa ur skinnet den lille fisen.

Får bli lite senare under dagen det.

Först ska jag och Staffan åka och köpa nån liten pryl åt Arvid ,sedan åka ut till Jonny och Camilla. =)

Blir väl stallet på väg hem..får ta med täckkläderna ifall att det blir kallt*burr*

Har inte kollat tempen idag,men den ligger ju på - iallafall =(


Nej! kanske ska man ta och rycka upp sig lite och göra sig ett face.

Är man klar och redo för äventyr ifall det dyker upp!


Kramar i massor så länge!


Av Terese Pettersson - 20 februari 2009 10:50

*magen i v.29*



Ovido - Quiz & Flashcards