Alla inlägg under november 2008

Av Terese Pettersson - 30 november 2008 23:37

Har slarvat med min tacksamhetsdagbok,

ska fungera som nån typ av terapi tydligen =)


Efter att denna dagen gått mot sitt slut så är jag tacksam över:


*Att jag har en pojke som älskar mig för mig-

*En go och mjuk vovve som viftar på svansen så fort han ser mig.

*Mina underbara minnen från min älskade mormor, som ploppade upp då jag satt och sydde gardiner på hennes gamla symaskin.

*Att jag ätit flera gånger under dagen och det har känts rätt "okej".

*Att känna rörelser i magen från min lilla sparvel.

Av Terese Pettersson - 30 november 2008 23:13

Tjodelooo!


Då var det typ natta då igen.

Klockan rusar iväg som vanligt då man vill att den ska stå still.


Jobbigt att lägga sig då ögonen inte vill sova.

Man ligger bara och vrider och vänder på sig,och hör Staffan sussa så gott.

Nej lika bra att vara uppe en stund till då. ;)


Har grejat hemma idag.

Sytt lite gardiner till vårt kära hem.

Hade lite dåligt med julgardiner iår,man är ju lite less på dem man haft sen man typ flyttade hemifrån hihi!

Och det är ju ett tag sedan ;)


Vi har även börjat tapetsera i hallen *ÄNTLIGEN*

Ibland sitter det i tjära innan man kommer igång.

Har ju i stort sett alltid målat och tapetserat själv,så nu är det lite lyx då Staffan vill hjälpa till.(Fast lite blinkande med ögonlocken kan det ju bli ibland)

Oftast brukar det vara lugnast att greja själv ,så slipper man bli irriterad på varandra *skratt*

Me nu är det ju så satans enkelt! Easy up är the shit!! ;)

Att de inte kommit på det några år tidigare?


Har även slagit bort två garderober där ute,om några månader måste det ju finnas plats för den lill* också.

En barnvagn lär ju ta upp lite plats =/


Imorgon får jag tillbaka pållen iallafall.

Ska upp och ta en promis med vilden tänkte jag.

Måste hitta en fodervärd inom en snar framtid *suck*

Inte det lättaste,eftersom det måste vara nån med lite jävlar anamma i.

Visar man minsta lilla rädsla så tar han över direkt.

Mattes lilla "kokandil"  men han är ju bara helt underbar,och en dröm att rida =)

Man vill ju att de ska klaffa så perfekt det går..jaja det löser sig.

jag får väl försöka fixa medryttare så länge.


Nej nu har jag hjärntorka.


Nattinatt alla sömntroll!






Av Terese Pettersson - 27 november 2008 14:40

Hej alla glada!


Snart är det dags att hoppa in i pärlan och åka ner till besiktningen,tjohooo!

Sen blir det annons så snart jag knäppt kort.

Måste ta mig i kragen och åka och tvätta av den först hehe! Ser inte sååå värst vacker ut just nu.


Staffans mormor ringde idag hihi! Så sööt!

Hon går hemma och oroar sig över lilla mig,måste ta oss en sväng dit i veckan och kanske äta kroppkakor *mums*

Äldres mat är ju inte att klaga på... 


Idag har jag faktiskt kjol på mig ;) Hör inte till vanligheterna att jag går i annat än jeans nästan men men...eftersom magen bara växer och växer så får det bli så här.

Kollat efter nya billiga jeans men de vill inte dyka upp några.

Inte lönt att lägga ut en förmögenhet på kläder som man bara kommer kunna ha några veckor.

Får ta och gå igenom mina gamla "tjockiskläder" då och se vad som finns kvar.

Borde finnas nånting att slänga in röven i hihi!


Måste ta och byta profilbild snart också,är ju inte ljus längre.

Man gick ju och blev brunett igen.

Like old days =)

Och jag köpte fel toning sist så snart kommer jag vara väääääldigt mörkhårig ;) Jaja det tvättas ju ur..


Nej nu ska jag ta och skynda mig iväg så jag hinner gå en sväng med lilla odågan också.

Min lilla skyddsvakt..Ross verkar vara på topp haha!


Ha det! Bay bay!

Av Terese Pettersson - 26 november 2008 19:10

How how!


Nu börjar julen nalkas bakom hörnet,jag längtar så jag håller på att spricka!

Det är verkligen nåt extra med julen =)

Tycker bara synd om alla som mist nån nära ,eller är ensam över denna högtid.

Lite känsligt är det ju med alla känslor som ploppar upp =(


Ska antagligen inte åka hem förrän på julafton,

blir väl lite julbesök hemma hos Staffans morfar först och sen en sväng till hans mormor innan det är dags för hemfärd.

Men huvudsaken jag hinner hem för att hjälpa mammsen med julmaten *mys*

Älskar när jag vaknar upp på mitt flickrum,

äta frukost tillsammans med familjen.

Sen äta dopp i gryta till lunch,typ det godaste som finns nästan =)

För att sedan invänta resten av släkten, för att fortsätta äta massa gott och öppna paket.

Känns lite vemodigt på juldagen då allt känns som det är över hihi!


Funderar på julklapparna också *hmmm*

Alltid lika svårt innan proppen släppt i hjärnan hihi!

Pappsen är absolut svårast tror jag =/


Staffan har äntligen tagit fingrarna ur ar**et iallafall och åkt och fixat till min kära kärra ikväll *skratt*

Ska besiktigas imorgon,sen blir det annons på blocket.

Längtar tills jag får sitta bakom stjärnan igen hehe!


nej nu ska jag åka ner i källaren ett tag,ska kasta massa banankartonger i sopis...dessutom har jag tvättstugan med. =( Blä!


ha en underbar fortsatt kväll! Vinke vink!








Av Terese Pettersson - 24 november 2008 12:58

 Pling Plong!


Äntligen har jag fått igång mitt underbara Internet *wiiiee*

Som jag längtat! hihi!

Har inte varit ute på evigheter ju,förutom då jag betalat räkningar hos LottePotte.

Och det är ju inte den roligaste anledningen man har för att spendera lite tid ute i Space direkt ;)


Känner mig som ett svullo idag...

Jag bara växer och växer för varje dag som går!

Magen börjar verkligen synas nu iallafall..annars går man ju bara runt och känner sig lönnfet!

Önskar att man slapp lägga på sig så mycket utöver bara *hmmmff*

Har redan gått upp 6-7 kilo,huga!jag kommer se ut som en flygande köttbulle innan det är färdigt hihi!


 Den 5:e dec är det dags för ultraljud igen! Spännande som attan!

Jag hoppas för allt i världen att allt är bra med min lilla bebbe =/

Man har ju liksom lite oro i kroppen om man säger så.


Min kusse ska ju också få en liten fis! Lite komiskt att det kom så tätt inpå..är i precis samma vecka hihi!

Synd att hon bor ända nere i City Neonia bara eller fjollträsk med andra ord *skratt* nej då! Nu ska jag inte vara sån!


Igår var Jonny;Camilla och lille Arvid hit =) Riktigt roligt!

Jag och Stffan måste bli bättre på att hålla kontakten med våra vänner hihi!

Blir mest att vi umgås med varandra..men man behöver ju faktiskt sina vänner!

Måste åka hem snart igen..saknar ju onekligen mina älskade vänner där med! Puss på er!!


Nej nu ska jag ta och ringa lite samtal! Om hemtelen vill behaga fungera vill säga!


Ha en underbar måndag alla glada!




Av Terese Pettersson - 15 november 2008 13:00

Det snöar!!! Älskar när den första snön lägger sig =)

Vill bara bulta på mig massa kläder och springa ut och göra snöänglar hihi!

Eller hoppa upp på min älskade pålle och ta en ridtur *mys*

Höra hur det knastrar under hovarna. Gud!!! Jag får abstinens!!

Hatar att inte få rida nu på en hel evighet känns det som =(

Jaja...


Idag har jag inte hunnit med så mycket än,sitter nu i denna stund uppe hos min Lotte och slappar lite.

Har betalat lite räkningar =( Me don´t like!!

Hade mycket hellre varit och shoppat lite hihi!


Ska väl kanske ta mig en sväng ut till birsta och köpa gardintillbehör ;)

Vuxenpoäng??


Ikväll ska Staffan ut och dricka sprit,har inte bestämt mig för vad jag ska hitta på än..

Lockar väl inte så där jättemycket just nu och sitta bland massa fulla typer som blir sååå smarta och kärvänliga efter ett par groggar haha!

Njee kanske spenderar min kväll här uppe i Sörnacksta??


Är så otroligt sugen på att åka hem också,men det känns inge skoj att sitta och åka bil långt idag.

Tröttis på ögat!


Nej nu ska jag springa ut i stallet till de andra! De håler på att kolla gadarna på Lottes lilla Tuss.


Ha en så bra Lördag ni bara kan ha!


Kraaaaam!

Av Terese Pettersson - 8 november 2008 17:39

Urk! Sitter här helt förstoppad..

Man behöver ju inte gå hungrig här hemma hos mor och far om man säger så.

Mamma har stått och lagat mat hela dagen,så vi kunde inte bestämma oss för vilken av rätterna vi ville ha.

Så då blev det en buffé av det hela hihi!

Så nu har jag ätit nån typ gulaschgryta,lasagne,köttfärslimpa med potatis och vinbärsgele..och det bästa ,gräddsås!

Känner mig just nu som en vandrande köttbulle =(


Ikväll har jag ingen aning än vad vi ska hitta på.

Martin tjatar om att vi ska gå ut på krogen..känner mig inte allt för upplagd just nu men hihi!

Och staffan var inte heller så pigg på utgång..fasen vi börjar bli tråkiga ;)

Nej då! Inte vi inte!


Ska åka ner till Andréa och Dan och säga hej oxå,kanske bara blir en lugn kväll hos dem i tv soffan?

Jaja kvällen är fortfarande ung.


Idag har jag och älskling åkt runt runt och kikat i massa olika affärer,även tagit en snabbsväng på stan.

Tänkte hitta nån lite grej till min kära far men men..det blev sämre med det.

Får köpa en lott och en serietidning.typ uti vår hage så blir han nöjd hihi!


Nej dags att komma till skott!


Ha en underbar lördag!

Av Terese Pettersson - 7 november 2008 22:46

Wohooo! Underbart att sitta framför burken igen *skratt*

Har ju som sagt ingen dator hemma ÄN!!!

Har faktiskt inte lagt sååå mycket energi på den saken heller riktigt..

Men jag känner att det börjar bli dags ;)


Ikväll tog vi helt enkelt och styrde bilen upp till mitt kära Örnsköldsvik.

Jag är en lycklig flicka nu =)

Är även skönt att ha Staffan med,alltid skojsigt att ha sällskap då man kör också.

Blir lätt lite trist annars,fast det är ju ingen evighetsfärd men..ändå hih!


Imorgon blir det nog nån tur på la stada och kika lite,sen ska vi förhoppningsvis hälsa på lite vänner.

Blir nog en alldeles lugn kväll antar jag =)


Idag var det sista dagen på Rygginstitutet *snyft*

Vi var ett helt underbart gäng i våran grupp,så det kändes verkligen lite vemodigt =(

Men vissa kommer man nog ev att ha lite kontakt med hoppas jag..


Nej nu ska jag vara så tråkig att jag ska gå och nanna!

Staffan och Ross sover båda redan djupt hihi!


Puss och god natt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards